четвъртък, 6 декември 2007 г.

Общуването с блог

Времето, в което живеем е време на динамиката и глобализационните процеси. Информацията и комуникацията се превръщат в основни критерии за икономически растеж и играят ключова роля за преодоляването на географски, социални и културни граници. Така формирането на информационно общество със специфични изисквания към неговите граждани става процес и приоритет, от който зависи и който води до развитието на цивилизацията през тази епоха.
Виртуалната среда на компютърната комуникация предлага нови методи за социална връзка между хората, а взаимодействието "човек-компютър" предизвиква промени в традиционните социални, морални и културни практики. Един от най-актуалните нови начини за общуване е общуването чрез блогове.
Блогът днес е нещо много интерактивно. Съществуват над 50 милиона блога и няколко милиона блогъри по света. Някои от тях се изхранват от блогването, други печелят допълнителни приходи, а трети - те го правят за удоволствие и развлечение. В блога можеш да пишеш както лични впечатления, така и да добиваш такива за близки и далечни познати от техните блогове съответно. Можеш и да се разхождаш из блогове на непознати хора. Добрият блогър се стреми да пише полезни и информативни статии. Такива, каквито решават проблем, отговарят на въпрос, или ни учат нови умения. Но най-голямото предимство на блога е възможността за създаване на контакти. Защото всеки с опит в интернет знае, че блоговете са много повече от място за публикуване на съдържание. Те са общества. Когато посетител коментира, добрият блогър веднага отговаря и прави дискусия. Задава допълнителни въпроси, интригува читателя. По този начин той превръща обикновения посетител в редовен посетител.
Но все пак при блоговете основната идея е споделянето. Зад всеки блог за разлика от форумите например има лице (понякога няколко), което всъщност се явява автор и който малко или много в някаква степен е еднолично ангажиран със съдържанието на въпросния блог. Блогът е нещо далеч по-лично и навярно заради това някак си като стереотип за блог най-сериозна скорост е набрал жанра личен блог - т.е. нещо като дневник на неговия автор - дневник, който се споделя в мрежата и в който той сам решава какво да пише. Блогът може да бъде среда за комуникация, а може да бъде и медия - пространство, в което се популяризират проекти, събития, идеи. Но най-впечатляващото е, че блогът е нещо съвсем достъпно, лесно и не отнемащо много време. На практика всеки с достъп до мрежата може да си направи свой блог за не повече от 5 минути и по този начин да си създаде възможност за комуникация с целия свят. А оттам нататък човек сам решава до каква степен да се ангажира и колко време да отделя в грижата за своето пространство.
Чрез блога човек представя себе си. Така всъщност се доближават хора с общи разбирания и възприятия и това се получава неволно и толкова бързо, колкото никой друг начин на общуване не може да предложи. Блогърите се групират по общности но различните общности имат допирни точки и така става обменянето на идеи и опит като виртуалната същност на общуването с блог прави възможно преодоляването на географските, социалните и изобщо всякакви граници. Най-хубавото на блоговете обаче е свободата да изразяваш себе си и идеите си, да споделяш онова, което те вълнува, да откриваш съмишленици или опоненти, да споделяш и получаваш информация от други блогъри и по този начин да общуваш по-пълноценно от много други възможни начини.

Няма коментари: